Jak otworzyć własny sklep internetowy

Zapracowani

W zapracowanym mieście, z natłoku spraw brakuje nam czasu na zakupy. Internet daje nam możliwość oszczędności czasu oraz pieniędzy. To są najważniejsze argumenty dlaczego powinieneś otworzyć swój własny sklep internetowy. Potencjalny Klient to praktycznie każdy kto ma dostęp do internetu przez smartfona czy domowy komputer. Również spora cześć konsumentów mając dostęp do internetu w pracy dokonuje zakupów online. Osoby zapracowane są Twoim celem, Twoim zadaniem będzie wyjść do nich ze swoją ofertą. Postaram się to również opisać jak zbywać Kletów by Twój sklep internetowy zarabiał.

Pomysł

Jeśli masz pomysł na sklep internetowy to już 50% sukcesu, druga połowa to praca nad wizerunkiem, wygląd sklepu ma kluczowe zadanie. Odwiedzając sklep www źle wyglądający automatycznie boisz się dokonywać w nim zakupów, zawsze pojawiają się pytania: „…dlaczego tak tanio? może to przekręt”. Jeśli nie masz pomysły na tematykę sklepu internetowego zachęcam do kilu punktów obowiązkowych:

  1. Zrób badanie rynku, zbadaj co się najlepiej sprzedaje, jakie są trendy w wyszukiwarce Google
  2. Określ swojego Klienta końcowego, kim on będzie. Klient indywidualny, Klient hurtowy, kobiety, mężczyźni, dla dzieci czy też  Klient uniwersalny czyli potencjalnie każdy.
  3. Określ jak duży asortyment chcesz sprzedawać. Pamiętaj im więcej produktów tym wyższy koszt początkowy, Klienci nie lubią czekać, najlepszym rozwiązaniem jest natychmiastowa dostępność produktów, Klienta odstraszają hasła typu „wysyłka towaru 14 dni roboczych”. Jeśli jest to gotowy produkt zaoferuj go w jak najszybszym możliwym czasie, to będzie kluczem wyboru Klienta w już nasyconym rynku. Jeśli sprzedajesz usługę jasno określ terminy realizacji.

Na podstawie tych kroków będziesz miał mini biznes plan, według tych wytycznych możesz budować swój własny biznes online.

Wybór systemu

Sklep internetowy możesz wykonać w agencji reklamowej lub też skorzystać z gotowych abonamentowych rozwiązań. Jeśli planujesz zarabiać na sklepie i inwestować w dalszy rozwój, abonamentowy sposób rozliczenia będzie niekorzystny, podliczając roczne utrzymanie okaże się, że jednorazowy wydatek będzie zdecydowanie mniejszy. Dla przykładu system sklepu firmy Shoper to koszt 150zł netto/miesiąc, co nam daje roczne utrzymanie 1800zł netto. Dodatkowym kosztem będzie certyfikat SSL (119zł/rok) I jeśli chcesz być indywidualny w cenie 4999zł wykonają indywidualny projekt graficzny (opłata jednorazowa). Produkty musisz sam wprowadzić więc warto porównać koszta w agencjach reklamowych. Dla porównania podobny sklep wykonany w naszej agencji wyniesie jednorazowo około 2500-3000zł netto. I praktycznie każdy element sklepu możemy dopracować indywidualnie.

Ile to kosztuje

Podliczyliśmy ile kosztuje utrzymanie naszego sklepu internetowego w porównaniu z gotowymi systemami abonamentowymi, w założeniu dwuletniego działania sklepu.

Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego
Opcja TRÓJWIZJA SHOP SHOPER
indywidualna grafika sklepu (jednorazowo) w cenie 4999zł
serwer (opłata roczna) 150zł w cenie
domena .pl (opłata roczna) 100zł 100zł
certyfikat SSL (opłata roczna) brak opłaty 100zł
opłata miesięczna za system sklepu brak 150zł
Razem wszystkie koszta po roku działania sklepu 3250zł 6999zł
Razem wszystkie koszta po 2 latach 3500zł 8999zł
Razem wszystkie koszta po 3 latach 3750zł 10999zł

Powyższe ceny są cenami netto.

Korzyści z handlu w internecie

Przedsiębiorstwa czerpią z handlu on-line przede wszystkim takie korzyści jak

  • redukcja kosztów utrzymania firmy, magazyn może być zlokalizowany w dowolnym miejscu,
  • możliwość szybkiej aktualizacji oferty i zamieszczenia rozbudowanego opisu produktu,
  • dostęp do szerokiej bazy klientów – nie tylko z kraju, ale także poza jego granicami. Internet daje mnóstwo możliwości budowania stałych i opartych na
  • lojalności relacji z klientami,
  • lepsze wykorzystanie możliwości produkcyjnych oraz przyśpieszenie działań biznesowych,
  • zdecydowanie szybszy kontakt z klientem, możliwość ciągłego monitorowania jego działań, upodobań, potrzeb,
  • wzrost poziomu sprzedaży dzięki niższym nakładom i większym możliwościom dotarcia do Klienta niż w przypadku sklepu tradycyjnego.